AYP persian - تمرینات پیشرفته یوگا دروس اصلی
      ayppersian.com      
           
             
             
   

تمرینات پیشرفته یوگا دروس اصلی

 

 

 

 

 

بعدی | قبلی

 

 

درس 218 پرسش و پاسخ - حساسیت به مراقبه و حرکات سر

 

 

نویسنده: یوگانی

 

تاریخ: جمعه 16 جولای 2004، ساعت 4:59 بعد از ظهر

 

 

* به خوانندگان جدید توصیه می شود که خواندن مطالب را از ابتدای بایگانی دروس (درس اول، "این بحث برای چیست؟") آغاز نمایند. چرا که دروس قبل، پیشنیازی برای این درس محسوب می شوند.

 

 

پرسش: من جدیدا با این سایت آشنا شده و با مشکلاتی مواجهم که قصد دارم آنها را مطرح سازم. البته من از قدرت تلقین کاملا آگاه هستم و نمیخواهم هیچکسی بشکل ناگهانی با اینگونه مشکلات مواجه گردد.

 

وقتی شروع به مراقبه میکنم، اولین موردی که رخ میدهد، شروع حرکات سر از یک سمت به سمت دیگر است. یعنی بمحض آنکه مانترا ظریف و عمیق تر میشود، این حرکات افزایش یافته تا رسیدن به مرحله ای که غیر قابل تحمل میشوند. من آگاهانه این روند را متوقف میکنم اما این علامات و رعشه ها در صورت و بازوهای من پدیدار گشته و با شدت یافتنِ بیش از پیش، موجبات توقف کامل مراقبه را فراهم میسازند. آیا شما تابحال با چنین مشکلاتی مواجه بوده اید؟ و آیا راه حلی برای آنها دارید؟

 

پاسخ: سپاس از به اشتراک گذاری این تجربه و خوشامدگویی به شما.

 

اینگونه جنبش ها در حین مراحل یوگا نامتداول نبوده هرچند که با این شدت (تجربه شما) نیز امری معمول نیستند. این بدین معناست که سیستم عصبی شما بلحاظ معنوی حساس و پالایش بسیار عمیقی در حال انجام است. انرژی در حال حرکت درونی میباشد و آنچه که رخ میدهد، واکنش طبیعی بدن شما در جهت تطبیق و سازگاری با شرایط جدید است. امری خوب و خجسته که به موقع نیز فروکش کرده و تلطیف میشود. در این حین، تمرینات باید به گونه ای راهبری شوند که شما در مسیر، احساس ناراحتی نداشته باشید. چراکه در غیر اینصورت احتمال کنار گذاشتن و توقف تمرین وجود داشته و شما اشتیاق به ادامه راه را از دست خواهید داد.

 

اگر شما به فهرست موضوعی دروس اصلی سایت مراجعه کنید، دروس بسیاری را در موضوعات بسیار خواهید یافت. پیشنهاد میشود دروس "خودگامی" و "یوگای خود به خود" را مطالعه کرده و در ارتباط با یکپارچگی همۀ تمارین یوگا به جستجو بپردازید. (امری که در تمامی دروس و کتابهای سایت بررسی و طرح شده است). با جستجو در این عناوین نیز، بیشترین مباحث در ارتباط با این حرکات و جنبش ها (و سایر نشانه های انرژی کوندالینی) در یوگا بهمراه راههای گوناگون مدیریت آنها را ملاحظه خواهید کرد. 

 

همچنین اگر این دروس را از آغاز تا به پایان مطالعه کنید، از سایر جنبه های تمرینی ای که با تجارب شما پیوند میخورند آگاه خواهید گردید. بعنوان مثال تمرین پیشرفته ای به نام "پمپ چانه" وجود دارد که مستلزم حرکات چرخشیِ اصولی، قدرتمند و ایمنِ سر است. در این تمرین متوجه خواهید شد که بدن شما عمدا همان حرکات سری را که تجربه کرده بودید انجام میدهد. وقتی اینگونه گرایشات بی اختیار بصورت سازمان یافته رخ دهند، همان "یوگای خود به خود" خواهند بود. چندین و چند نوع از اینگونه تجلیات انرژی وجود دارند که در دروس پیشین مورد بحث و بررسی قرار گرفتند. هرچند که قبل از آغاز به تمرین پمپ چانه، پیشنهاد میشود شروع کار تمرینی خود را از ابتدای دروس بنیان نهید. قبل از مبادرت به تمرین پمپ چانه، نیازمند کارهای اساسی بسیاری هستید که باید لحاظ کنید. اگر به مطالعۀ این دروس بپردازید، ملاحظه خواهید کرد که مراحل تمرینی، امری منطقی بوده و منجر به انواع بسیاری از تجاربی که میتوانند به سطح آیند میگردد. 

 

اگر از نظر شما اشکالی ندارد، مایلم پرسش شما و پاسخ آن با عنوان ناشناس در سایت درج گردد. چراکه میتواند برای سایرین نیز واقعا مفید باشد. این نمونۀ خوبی از جنبش های بی اختیار محسوب میشود که میتوانند در راه یوگا پدیدار گردند. ضمن اینکه شما نیز با افراد و سوالات مشابه، در آن بخش روبرو خواهید شد. مطالب در آنجا توسط مدیریت ارسال میشود. پس هیچ نگران درج مطلب خود نباشید. پاسخ های دروس نیز توسط خود من ثبت میشود. قانون بر این منوال است که هر ایمیل، روند عادلانه ای را ایجاد میسازد که با مطرح سازی آن بعنوان ناشناس در بخش پرسش و پاسخ، همۀ افراد از فوائد آن بهره مند میگردند. مگر آنکه کلا فرد از طرح آن سوال ناراضی باشد. فقط با رضایت شخصی شماست که سوالات و پاسخ ها نشر عمومی می یابند. باید بگویم که تجربۀ جنابعالی دقیقا با همۀ مطالب و مباحثی که تاکنون مطرح ساخته ایم همخوانی دارد و شما به مکان درستی آمده اید. 

 

امید دارم که همۀ شما در راه معنویِ برگزیده و انتخابی خویش توفیق یافته و لذت ببرید!

 

پرسش: ممنون از پاسخ و یاریِ بیدرنگ شما. هیچ اشکالی ندارد. لطفا در درج هر پرسش و پاسخی از جانب من برای همگان آزاد و مختار باشید.

 

پاسخ: سپاس از شما.

 

جهت برخی کمک های فوری در ارتباط با حساسیت بیش از حد در مراقبه، دروس 160# و 200# را ملاحظه کنید. هرچند شاید نشانه های دقیقا مشابهی در این دروس نباشند اما درجات مشابهی از حساسیت را میتوانید در این دروس ملاحظه کنید. تدابیر و توصیه های ایراد شده شاید برای شما نیز کاربرد یابد. به یاد داشته باشید که اینگونه نشانه های عجیب و جنون آمیز، بدلیل سیر در مراحل پالایشی رخ داده و اغلب نیز بواسطۀ رعایت یک خودگامی خوب در تمرینات، تسکین می یابند. و بدین ترتیب است که اغلب گشودگی های شگفت انگیز بعدی رخ خواهند نمود. 

 

 

استاد در درون شماست.

 

توجه: برای دریافت جزئیات آموزشی بیشتر در ارتباط با مراقبه و خودگامی به کتاب "مراقبۀ عمیق" مراجعه کنید.

بعدی | قبلی

  ayp


ayp ayp ayp
ayp ayp ayp

دروس کلیدی
 
             
             
             
   


ayp ayp ayp ayp ayp ayp ayp